Måndag den 30/11

publicerat i Allmänt;
Jaha, då var det sista dagen i november, och vi kliver över i december. Mysigaste månaden på året! Men men, när det blir mörkt är det inte alltid så lätt att hålla humöret uppe! Jag vet inte vad jag ska säga att det har varigt idag. Både bra och dårligt. Mest bra, tror jag!

Är hemma hos mamma och pappa nu i veckan, skönt att vara hos dom! :) Mamma hade haft jul-pynt i hela huset! Det var ljusstakar, och lycktor, bockar och blommor, ja. Allting hemma hos oss. Skönt att komma hem till en julig miljö, med tanke på att det ända juliga i våran lägenhet är ja... Ingenting.

Men mamma lärde mig förövrigt ett bra knep för om man känner att allt känns jobbigt, och stressigt och man bara vill gå och gömma sig under ett täcke:

* - steg 1: Se det ljusa i saker och ting, om du har panik över en sak.. sitt ner i några sekunder, andas och tänk på något bra eller roligt. Du kan fokusera på annat en det du har panik över. Kolla till exempel på om du kanske ser en människa med en rolig hatt? Eller det kanske är något annat roligt du ser. Sitt och fnissa åt det i stället för att få ett hysteriskt utbrott !

* - steg 2: Unna dig lite vardags lyx! kanske gå på en bio, eller fika med en kompis bara för att få något annat att tänka på under stressen och höstmörkret. Behöver inte kosta så mycket bara någonting som får dig på bättre humör, kanske kan du testa en ny tidning du aldrig läst förut?

* - steg 3: Ge aldrig upp hoppet! Det kanske ser ut som att det aldrig blir ljust igen, men tänk såhär: för varje dag som går, kommer jag närmare sommaren !

Hahah , hoppas de hjälper.
Godnatt.

Kommentera inlägget här :