Genomgång, SS15.

publicerat i Allmänt;
Just den här säsongen (Spring, Summer 2015) finns det ett ganska stort utbud av olika stilar och material att välja mellan. Och kan man inte precis som jag, välja enbart en stil så går det bra att handplocka favoriter. Största trenden av alla i vår och sommar är det 70tals inspererade modet. Jag måste ärligt erkänna att jag suckade när jag fick reda på det, men nu när jag läst på och tittat igenom de olika märkena, börjar jag nog att ändra mig lite. Vad tänker ni på när jag säger 1970 talet? Eftersom jag inte ens var född då så kan jag ju inte komma med ett personligt minne från just den tiden, men det första som hoppar upp i mitt huvud är disco, ett friare tänk, politiska debatter, framförallt musiken, punkrocken kom och Vivienne Westwood blev stor, revolten var ett faktum och allt det här skulle synas i modet. Håret ska vara löst utsläppt precis som kläderna skulle vara mer bekväma. Kvinnorna gjorde revolt och tog av sig sina bhar och valde istället att ta på sig männens kostym. Eftersom discot var stort blandades material som paljetter och glitter med vardagligare plagg som denim. Här hos Saint Laurent, 
Chloé och Stella McCartney
Vi ser även de löst och ledigt sittande byxorna. De är mer utsvängda och bekväma. Man ska kunna röra sig i det nya modet. Louis Vuitton  har i år satsat på de i sammet. 
Om man som jag alltid är svag för att bära klänning finns det lite luftigare och lättare material med framförallt spaghettiband. Här ser ni Chloé och Stella McCartney. 
Och även denna vår ser det ut som pastellerna håller i sig. Här backstage hos Valentino. 
Chanel  har prickat in en av mina absoluta favorittrender i år. Och det är den fantastiska militärgröna färgen. 
Något att även satsa på i år som en snygg detalj är att införskaffa en scarf. Den kommer rädda mer än en outfit från att bli tråkig. Här hos mitt favoritmärke Saint Laurent
Innom makeup så tycks mycket ligga på en bra bas. Lätt och fint. Här hos Alexander McQueen. 
All Pics comes from Style.com
 

Kommentera inlägget här :